Concert geven

De culturele commissie (voorzitter is Doewe, tel. 0598-619786) van de stichting Vrienden van de Magnuskerk Anloo organiseert in de zomermaanden de concertserie 'Muziek uit Anloo'.

Wilt u zelf, buiten de zomermaanden een concert organiseren (orgel of anders) neem dan contact op met de koster van de kerk,

De organist moet er rekening mee houden dat het Radeker-Garrels orgel in de gemodificeerde middentoon staat, zodat muziek met meer dan twee kruisen of mollen zeer onzuiver klinken kan.

De beide koororgels hebben een moderne stemming.

Als u met toestemming van het kerkbestuur zelf een (orgel) concert organiseert zijn er een aantal voorwaarden:

1. Om een concert te kunnen faciliteren wordt door het kerkbestuur een bedrag in rekening gebracht.
  2. Voor het stemmen van het Radeker-Garrels orgel wordt een bedrag in rekening gebracht. In het koor staat het Van Vulpen huis/koor orgel en in het schip staat het uit 1804 daterende Freytag kabinet orgel. Deze beide orgels kunnen ook gebruikt worden bij een concert.
  3. De baten van het concert zijn volledig voor de musici.
  4. U moet de kerk, de orgels en de inventaris als een goed huisvader gebruiken.

In de kerk zijn 100 zitplaatsen. Er is altijd een medewerker van kerkbestuur bij het concert aanwezig om eventueel  te helpen. Tijdens een pauze tijdens kan er koffie worden verkocht. De opbrengst komt ten goede aan het kerkbestuur.